Notes de premsa

La Fundació Esportiva Municipal destinarà més de tres milions d’euros a potenciar l’esport escolar fins a 2028

 • , ,

L’Ajuntament reforçarà les Escoles i els Jocs Esportius Municipals amb una injecció de 2.009.000 euros del pressupost de la corporació. L’FDM crearà un programa d’Escoles Municipals d’Educació Física i multiesport per als menors més vulnerables de la ciutat, amb una inversió prevista de fins a 1,2 milions d’euros. L’objectiu és oferir experiències a jóvens de 4 a 18 anys per a conéixer noves disciplines, generar hàbits saludables i fomentar els valors de l’esport

El Consell Rector de la Fundació Esportiva Municipal (FDM) ha aprovat este divendres el Pla estratègic de subvencions (2026-2028), donant llum verda a la injecció de més de tres milions d’euros a l’esport escolar a la ciutat a través de les Escoles Esportives Municipals, els Jocs Esportius Municipals i el nou programa d’Escoles municipals d’Educació Física i multiesport.

“Consolidem la inversió de més de dos milions d’euros a les Escoles i Jocs Esportius i fem un pas més en la història de l’esport base en la nostra ciutat, creant un programa multiesport, enfocat en els xiquets i xiquetes amb major vulnerabilitat social de la nostra ciutat, amb una previsió de dotació d’1,2 milions”, ha explicat la regidora d’Esports, Rocío Gil. Este nou model d’esport escolar basat en tres línies de treball ha sigut resultat d’un procés participatiu amb les federacions esportives valencianes i el teixit educatiu i social.

“La naturalesa de la Fundació Esportiva és promoure l’esport base entre les generacions més jóvens dels nostres barris, per això consolidarem la pràctica esportiva amb la inversió més expansiva dels últims anys”, ha assenyalat l’edila.

En este sentit, l’Ajuntament treballa agafats de la mà de més de 20 federacions esportives per a implementar este calendari d’activitats extraordinàries, més enllà de l’horari extraescolar habitual. “Amb este esforç pressupostari de més de tres milions d’euros, a més de potenciar l’esport i els hàbits saludables des d’edats primerenques, reforçarem la conciliació familiar al llarg de tot el curs escolar, una qüestió prioritària per a este govern municipal”, ha recordat la regidora.

Activitats esportives 2026

Així mateix, el Consell Rector també ha aprovat la Planificació d’activitats esportives de l’organisme municipal previstes per al present any de 2026, un document que arreplega l’acció esportiva municipal prevista per a este exercici.

“Enguany estarà marcat per grans fites esportives a la nostra ciutat, que serà la seu d’una vintena de grans esdeveniments, com són la Copa del Rei de Bàsquet, el Sail GP, els Gay Games o la FIH ProLeague d’Hoquei”, ha enumerat Rocío Gil. “A més, continuarem desenrotllant projectes clau per a este govern municipal, com és el Fòrum Dona i Esport amb les nostres atletes, una iniciativa pionera i sense precedents que impulsem en 2024”, ha recordat la regidora.

A més, els barris de València també seran l’escenari de més de 30 carreres al llarg de l’any, entre les quals destaca el XXI Circuit de Carreres Caixa Popular, així com d’una dotzena de jornades del programa ‘Esports al barri’. En esta programació també s’inclouen projectes esportius clau amb un caràcter social i educatiu, com són els projectes de ‘Patis oberts’, ‘AFiS en Moviment València’, ‘Tria eixos cinc’, ‘Esport Solidari València’, la participació de l’àrea d’Esports en la tradicional Expojove i les activitats vinculades al voluntariat en la celebració de cites esportives.