València celebrarà este diumenge la Carrera Ponle Freno amb prop de 2.500 assistents
Els fons recaptats en la carrera es destinaran a projectes per a ajudar a les víctimes de trànsit o que ajuden a les labors de prevenció. La inscripció a la carrera es manté oberta en la seua pàgina web fins al dissabte 20 de juny a les 16.00 o fins a esgotar els dorsals
València ha respost amb força a la crida solidària per les víctimes d’accidents de trànsit. Ho ha fet de la mà del Circuit de Carreras de PONLE FRENO, la major plataforma d’acció social impulsada pel grup Atresmedia al costat de Fundació AXA, en la seua cita d’este diumenge a la ciutat, amb prop de 2.500 assistents. La jornada ha comptat amb el suport de nombroses autoritats sota el lema de la iniciativa: ‘No et pares, hui córrer salva vides’, símbol del compromís de PONLE FRENO per reduir les víctimes en carretera i fomentar una mobilitat més segura.
“A la ciutat de València, no hi ha millor fórmula que unir el running i la solidaritat: perquè un ja no corre per la seua marca personal, sinó per una causa comuna per a tota la societat”, ha declarat la regidora d’Esports, Rocío Gil. “Des de l’Ajuntament, amb esta nova edició de Ponle Freno a la nostra ciutat ratifiquem el nostre compromís amb l’esport com a fenomen per a sensibilitzar a la població i per a educar entorn de la seguretat viària, com es fa amb diferents actuacions municipals”, ha declarat l’edil. En este sentit, l’edil ha recordat la posada en marxa d’una patrulla específica per a regular la circulació de patinets, la revisió de punts crítics o les campanyes i activitats de conscienciació que es desenrotllen habitualment.
Entre les personalitats que han abrigallat la cita estaven: Rocío Gil; regidora d’Esports de l’Ajuntament de València, Josep Alfonso; president del Centre d’Estudis i Opinió Ponle Freno AXA i director general Fundació AXA, Fran Parra; Director Territorial Llevant – Balears en AXA, Mar Romero; patrona Fundació AXA, Iñaki Lerga; Director del Centre estudis i opinió Ponle Freno / AXA, Miguel Ángel Miralles; Tinent Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil de València, Antonio Dominguez Risco; Director Regional Atresmedia València, Miguel Torres; Delegat AESLEME Comunitat Valenciana, Isabel Picazo; gerent de Centre Comercial Saler, Teresa Cucarella, sòcia Metalesa, Manu Sánchez; director ‘Noticias de la Mañana’ d’Antena 3 i Abel Antón; Bicampió del Món de Marató.
La carrera, amb dos modalitats, un 5K i un 10K, serà diumenge que ve 21 de juny, amb eixida a les 08:30h. La zona d’eixida i meta se situarà en el Passeig de l’Albereda, entre el pont de Montolivet i pont de l’Assud de l’Or (aproximadament a l’altura n. 47 del Passeig de l’Albereda). La inscripció a la carrera es manté oberta en la seua pàgina web fins al dissabte 20 de juny a les 16:00 o fins a esgotar els dorsals. Una vegada finalitzades les carreres de 5K i 10K, tindran lloc carreres infantils, amb distàncies adaptades a les edats dels participants (d’11 a 14 anys; de 6 a 10 anys i fins a 5 anys).
Circuit de carreres PONLE FRENO
En 2026, any en què PONLE FRENO complix la majoria d’edat, torna a desplegar el seu circuit de carreres després que l’any passat van batre totes les seues marques, gràcies a la participació i solidaritat ciutadana. En 2025, el Circuit de Carreres de la iniciativa va aconseguir xifres històriques, tant en participació, amb 39.423 persones inscrites, com en recaptació, amb un total de 441.503 euros en les carreres de l’any passat. El que continua inalterable és la seua fi, perquè tota la recaptació de les inscripcions és per a les víctimes d’accidents de trànsit o per a projectes que ajuden a evitar-les.
Ja s’han celebrat la de Badalona, Saragossa, Palma i Màlaga, per la qual cosa, després de la d’este diumenge a València (21 de juny), seguirà Vigo (5 de juliol), Bilbao (20 de setembre), Santander (27 de setembre), Madrid (15 de novembre) i Las Palmas (29 de novembre). Per al circuit d’enguany, tornarà a comptar amb CGA Red de Talleres com a patrocinador oficial i tindrà a l’empresa valenciana Luanvi com a patrocinador esportiu.
Esta iniciativa única continua recorrent el territori nacional any rere any en suport de les víctimes d’accidents de trànsit i torna a arribar al seu màxim nombre de ciutats participants en el seu Circuit de Carreres, punt de trobada de totes les cites compromeses amb la Seguretat Viària, sumant novament deu.
Enguany, a més d’acollir el Circuit de Carreres que unix a les ciutats compromeses amb la Seguretat Viària, Ponle Freno està impulsant un compromís a través del Manifiesto Peatones 2030, fent un pas més en el seu objectiu per impulsar mesures que puguen ajudar a contribuir al fet que el nombre de vianants morts o ferits greus es reduïsca a la mitat respecte a les xifres de 2019, any previ a la pandèmia. A esta iniciativa se suma la realització d’un estudi sobre la percepció de la seguretat viària dels vianants a València. Entre altres dades, l’informe reflectix que el 31,8% dels valencians considera que la seguretat ha millorat en els últims anys i un 33,6% creu que es manté igual. A més, el 45% considera que València oferix una seguretat per als vianants millor o molt millor que la d’altres ciutats que coneix, situant fins i tot a València com la ciutat espanyola de més de 100.000 habitants més segura per als vianants.
