Notícies

Tot llest per a la ‘Marató de Maratons’

 • ,

L’esdeveniment compta amb un pressupost de sis milions d’euros. Durant tot el cap de setmana hi haurà activitats a l’entorn de la Ciutat de les Arts i les Ciències

El Maratón Valencia Trinidad Alfonso ha presentat la seua 42a edició, la que completa una marató de maratons, que tindrà lloc diumenge que ve 4 de desembre. Una edició que comptarà amb 30.000 corredors inscrits, la meitat d’ells arribats des de fora d’Espanya, i que recupera un cap de setmana complet ple d’activitats per als corredors però també per a tota la ciutat i tots els visitants tinguen l’edat que tinguen.

“Beneïda bogeria la que estem vivint a València. En Correcaminos sempre li hem posat amor i passió a les coses. I hem d’agrair a l’Ajuntament de València que s’ha bolcat per a ajudar-nos a veure aquest creixement. Però no hauria sigut tampoc possible sense Juan Roig i la seua Fundació Trinidad Alfonso, que ha contribuït molt més allà de l’econòmic. Ens ha ajudat a combinar la passió i l’amor de Correcaminos per la serietat i professionalització del nostre equip. I a entendre que el nostre futur passava per tindre un esdeveniment fort econòmica i esportivament. És una aliança ben greixada”, va afirmar Paco Borao, president de Correcaminos i director de carrera.

Durant tot el cap de setmana hi haurà activitats a l'entorn de la Ciutat de les Arts i les Ciències

Durant tot el cap de setmana hi haurà activitats a l’entorn de la Ciutat de les Arts i les Ciències

El Maratón València compta amb un pressupost de sis milions d’euros, dels quals el 45% es cobreixen amb les inscripcions dels corredors, el 23% l’aporta la Fundació Trinidad Alfonso, col·laborador principal de la prova, el 21% els patrocinadors i col·laboradors i l’11% es correspon amb altres ingressos i institucions. Per costos, el 43% s’utilitza per a sufragar la infraestructura i els serveis al corredor, el 37% a l’elit i un 20% per al personal que treballa en la prova.

“La Fundación va arribar al Maratón per a ajudar a construir un esdeveniment tan sòlid que siga tan important per a la ciutat i l’entorn com ho és ara. I continuem il·lusionats amb el futur de la prova. Continuarem fent costat a un esdeveniment que per a nosaltres és essencial, l’any 1 de la nostra vida o en el desé aniversari que estem a punt de tancar o en 2024. No s’entén la Fundación sense el Maratón València.”, va afegir Juan Miguel Gómez, director de la Fundación Trinidad Alfonso. A més de recordar a tots els patrocinadors i marques, va agrair a les empreses que enriqueixen l’experiència del corredor amb les  420.000 unitats de productes per a la borsa del corredor.

L’acte, que s’ha celebrat en l’Hemisfèric de la Ciutat de les Arts i les Ciències, ha servit també recordar que la Marató València continua tenint entre el seu principal objectiu ser la carrera que millor tracte als corredors, prova d’això, ha explicat Esther Zazo, d’Atenció al Corredor de la SD Correcaminos, és que enguany s’han rebut 18.655 missatges de 12.418 usuaris, dels quals més de 13.000 s’han respost abans dels 15 minuts, o s’han realitzat més de 6.700 comprovacions individuals de marca per a acreditar box d’eixida.

El Maratón València dona el tret d'eixida a la ‘Marató de Maratons’ per la seua 42a edició

El Maratón València dona el tret d’eixida a la ‘Marató de Maratons’ per la seua 42a edició

El Maratón València 2022 recupera tots els esdeveniments paral·lels després de dos anys en què participaran no sols els corredors sinó també les seues famílies, acompanyants i tots els valencians que vulguen acostar-se. Per a Javier Mateo, regidor d’Esports de l’Ajuntament de València, “és un plaer acollir a totes aquestes persones que venen a córrer la 42a edició”. “Això suposa un impacte molt important per a València: impacte econòmic, del qual enguany esperem grans xifres que beneficiaran a la ciutat; impacte reputacional, dels corredors, i especialment els 15.000 internacionals, es converteixen en ambaixadors de la ciutat per tot el món; i finalment, l’impacte emocional: 30.000 històries que compliran un repte en el Maratón València Trinidad Alfonso”, ha afirmat.

A més, New Balanç, marca esportiva de la prova, s’ha implicat amb la ciutat a través de diferents accions, com ha destacat Daniel Scheidgen, director de Màrqueting de New Balanç Ibèria. “Hem volgut interactuar amb tots els habitants de la ciutat, d’ací la nostra acció del ‘Runstaurant’ i l’àmplia campanya exterior per a donar la benvinguda. Crec que és impossible que algú vinga a València aquest cap de setmana i no sàpia que se celebra el Maratóm València”.

L'esdeveniment compta amb un pressupost de sis milions d'euros.

L’esdeveniment compta amb un pressupost de sis milions d’euros.

El record de Domingo Mengual

El Maratójn València va tindre un record per a Domingo Mengual, un dels magnífics que havien completat totes les edicions de la prova i que, tristament, va morir fa uns mesos. Un dels seus companys, Manuel Sánchez, li va entregar un dorsal amb el seu nom a la família i la prova els va obsequiar amb una imatge de l’última entrada en meta de Domingo, en el moment més emotiu de la presentació.