Comença el Maratón València més especial de la història
Durant l’acte es va realitzar un emotiu homenatge als clubs de les localitats afectades per la dana en una edició marcada per la solidaritat
El Maratón València Trinidad Alfonso Zurich ha presentat hui la que, sens dubte, serà l’edició més especial de la seua història. La 44 edició de la prova, que tindrà lloc este diumenge 1 de desembre, aparta a un costat els reptes esportius per a centrar-se en mostrar al món que València continua fort i en peus després de la catàstrofe de la dana.
“El Maratón València 2024 estarà marcat pel que ha passat, no sols és inevitable, sinó que així volem que siga. Des del respecte i, sobretot, amb l’ànim d’ajudar farem una carrera que mostre al món que a València estem acostumats a ressorgir de les cendres”, ha assenyalat Paco Borao, president de la SD Correcaminos, entitat organitzadora de la prova al costat de l’Ajuntament de València.
Durant la presentació, que s’ha celebrat en l’Expo 42K Fira València, la fira de la carrera que ha obert hui al públic, s’ha volgut tindre un record a totes les persones afectades per la dana a través de la presència dels clubs de running d’eixes localitats i en el nom de les quals ha parlat Paco Milán, director de l’Escola del Corredor Paco Milán. “Portarem una motxilla molt pesada, amb fang, pales i molta pols, però anem donar-li visibilitat a tot el que estem vivint i intentar que esta zona s’alce el més prompte possible i el farem corrent. Esta carrera va per tota la nostra gent”, ha assenyalat.
Un total de 35 000 persones arribades de 135 països de tot el món eixiran a córrer el diumenge pels carrers de València Ciutat del Running. En concret el 62 per cent dels participants arriben de fora d’Espanya i el 18 per cent d’altres comunitats autònomes. Entre els països amb més representació, destaquen França en primer lloc i el Regne Unit en el segon, Itàlia passa al tercer lloc.
En la mateixa línia, Rocío Gil, regidora d’Esports de l’Ajuntament de València, ha manifestat que “havia de fer-se pel poble de València, la ciutat de València havia d’arrancar el motor econòmic per a reactivar la seua àrea metropolitana. Tenim unes dades de gasto mitjà per visitant importantíssims i, davant les xifres de turisme i ocupació que estan caient, era imprescindible que la Marató València se celebrara”. Gil també ha volgut destacar el creixement de la participació femenina que ja arriba al 22 per cent dels participants. “Cada vegada ens anem superant i això és una molt bona notícia. Veure com creix la xifra de dones per a mi és molt important com a regidora d’esports i d’igualtat”, ha afegit.
Juan Miguel Gómez, director de la Fundación Trinidad Alfonso, ha assenyalat que “enguany el pressupost té afecció, però queda en un segon pla. Si tots els anys la dada de l’impacte econòmic és important, enguany, encara més, perquè gran part anirà destinat a sectors molt afectats com a hostaleria, comerços i hotels, entre altres”. “Ens hem posat en contacte amb els 2000 participants de la zona afectada per a preguntar-los com es trobaven i no posar-los traves a l’hora de cancel·lar la seua inscripció si així ho desitjaven”, ha afegit.
El pressupost per a esta edició ronda els 8 milions d’euros, dels quals el 58 per cent es cobrix amb inscripcions, el 30 per cent amb patrocinis i col·laboracions i el 12 per cent a través d’altres ingressos i recursos propis.
Per part seua, Sonia Mansilla, directora de Màrqueting i Comunicació a Espanya de Zurich, ha assegurat que “estem davant un tremend desafiament, i alhora celebrant la resiliència i la fortalesa de la nostra comunitat i els nostres runners en esta Marató, baluard de Las 5 Grandes de Zurich. Este equip i esta València sap que ens té com a companys de viatge de manera duradora, constant i permanent, tant en este primer any com de title sponsor, com de tots els que vindran”.
També Daniel Scheidgen, director de Màrqueting de New Balance Iberia, ha assenyalat que “esta edició de la Marató València és més que una carrera, perquè en els moments més difícils l’esperit humà és capaç de superar qualsevol obstacle. Ens sentim molt orgullosos de ser col·laboradors en un de les millors maratons del món”.
València corre X València
Durant l’acte, s’ha recordat que l’organització de la Marató València donarà tres euros per cada corredor que travesse la meta i que seguix oberta la iniciativa del dorsal 0 a través de la que qualsevol persona que ho desitge pot realitzar la seua aportació solidària. Tots els diners arreplegats es destinarà a la reconstrucció d’infraestructures esportives i foment de l’esport base en les localitats afectades.
Informació Ciutadana
- Ocupació de vies i temps de pas. Coneix els detalls sobre els talls de carrers i horaris d’ocupació de vies a València el diumenge 1 de desembre. Consultar informació
- Punts d’animació. Maratón València oferix una potent animació a tots els participants gràcies als punts d’animació de l’organització, patrocinadors, clubs i entitats. Consultar informació más.
- Transporte públic i trànsit. Tota la informació per a l’ús del transport públic de la ciutat de València el dia de la marató. Consultar informació.
Lluita contra el càncer infantil
Esta nova iniciativa solidària sorgida de l’emergència no resta, no obstant això, les aportacions que es faran a l’entitat solidària de la prova en 2024, la Fundación Unoentrecienmil, que lluita contra el càncer infantil, i que s’emportarà les donacions que els corredors realitzen en inscriure’s a la prova així com l’euro per finisher de la Z Zurich Foundation. A més, en col·laboració amb New Balance, Unoentrecienmil ha posat a la venda uns cordons solidaris personalitzats de la marató amb la compra de la qual se sumen 32 minuts d’investigació contra el càncer infantil.