Notes de premsa

El XXVII Torneig Nacional d’Esgrima ‘Ciutat de València’ 2026 reuneix a a les millors tiradores espanyoles

 • , ,

El poliesportiu Cabanyal Canyamelar acull la cita el proper dissabte 18 d’abril

El pavelló poliesportiu del Cabanyal-Canyamelar albergarà dissabte que ve la XXVII edició del torneig nacional Ciutat de València d’esgrima, que reunirà un centenar de tiradores espanyoles en una de les proves individuals femenines més destacades i emblemàtiques del calendari espanyol.

València es converteix en l’última prova classificatòria per al Campionat d’Espanya, i per això els resultats del torneig seran claus per a les esportistes que busquen assegurar la seua plaça a la fase final del campionat. Esta situació, juntament amb el nivell tècnic de les esportistes, garanteixen combats igualats i emocionants en una jornada apassionant per als aficionats valencians a l’esgrima.

El torneig, organitzat per la Federació d´Esgrima de la Comunitat Valenciana i puntuable per al rànquing nacional individual d´espasa femenina, s´ha consolidat com una de les cites ineludibles del calendari, com reflecteix el creixement en el nombre d´inscripcions i la qualitat de les participants. A més, la jornada es completarà amb la Lliga Nacional de Clubs, que aportarà un al·licient diferent en ser un torneig en què es competeix per equips.

Els primers combats arrancaran a les 8.30 del matí i es prolongaran fins el migdia ja que les finals estan programades per a les 14.00. Tot seguit es procedirà al lliurament de medalles d’un torneig que s’ha convertit en un punt de trobada per al talent nacional i una oportunitat per continuar impulsant el desenvolupament de l’esgrima femenina des de la Federació d’Esgrima de la Comunitat Valenciana, que ha superat el segle d’història.

El Torneig d’Esgrima Ciutat de València es consolida així com una cita imprescindible en el calendari nacional, atraient cada any a més participants i públic, i reforçant la passió per este esport de tradició centenària: l’esgrima, que a més de ser un esport profundament arrelat a València, destaca per ser l’únic esport olímpic d’origen espanyol, la qual cosa reforça encara més el seu valor històric, esportiu i cultural.