València dona el tret d’eixida al Campionat Europeu d’Atletisme Indoor 2027
El Palau de l’Exposició, un dels enclavaments més emblemàtics de la ciutat, ha sigut el lloc triat per a descobrir un logotip i imatge corporativa que en pocs mesos començarà a prendre la ciutat
Embolicats per les seues vidrieres centenàries i la seua arquitectura exemple del modernisme valencià, els presents al Palau de l’Exposició han vist per primera vegada un logotip que serà l’emblema del Campionat d’Europa Short Track València 2027. Entre el 4 i el 7 de març del pròxim any, el Palau Velòdrom Lluis Puig tornarà a ser seu d’un gran campionat internacional. Després de les grates experiències del Campionat d’Europa de 1998 i el Campionat del Món de 2008, en una mica més d’un any, este recinte tornarà a vestir-se de gala per a repartir les preseas i títols als millors atletes del continent.
A l’acte de presentació de la imatge corporativa de l’Europeu 2027 han assistit, per part de l’òrgan organitzador, Raúl Chapado com CEO i Vicente Añó com a Coordinador General de l’esdeveniment. En l’àmbit polític, també han sigut presents Fernando Molinero, Director General del CSD; Luis Cervera, Director General d’Esports de la Generalitat Valenciana; i Rocío Gil, Regidora d’Esports de l’Ajuntament de València. A ells, s’han unit dos atletes que són història del nostre atletisme i que van brillar en els Campionats d’Europa en la seua etapa en l’elit com són José Antonio Redolat, campió continental a Gant 2000; i Concha Montaner, subcampiona a Birmingham 2007.
Les més mig centenar de persones assistents a la Sala de Conferències del Palau de l’Exposició, recinte emblemàtic construït en 1908 i un dels pocs pavellons de l’Exposició Regional de València de 1909 que seguix en peus, han atés els detalls sobre la identitat corporativa que han revelat els seus creadors: Xavi Sempere, soci i director creatiu de Trumbo, i Esteban Fuentes.
En essència, esta imatge corporativa tracta de conjuminar territori i moviment. La proposta partix d’entendre que València no és només l’escenari, sinó la inspiració. La seua llum, el seu horitzó i la seua relació amb la mar es traduïxen en una identitat visual que reflectix el dinamisme i la superació propis de l’atletisme.
Entre els elements més destacats, es troba una tipografia dissenyada ‘ad hoc’, que aporta singularitat i caràcter únic. A ella se suma una reinterpretació del ‘skyline’ valencià, integrat com a símbol contemporani d’identitat col·lectiva, i una paleta cromàtica que combina referències al Mediterrani amb els codis universals de l’esport, sense deixar de costat les línies que fan l’ullet clar a la pista d’atletisme.
En referència a este esdeveniment Rocío Gil, regidora d’Esports de l’Ajuntament de València, s’ha mostrat “orgullosa pel llegat que suposarà en els nostres xiquets i xiquetes veure a grans atletes referents a la seua ciutat, així com per la nostra capacitat per ser referents en l’organització de grans esdeveniments”. En este sentit, ha afegit “a València ens creiem els grans esdeveniments esportius, per això celebrar de nou un Europeu a la nostra ciutat després d’anys d’absència, serà una gran fita per a tots els valencians i valencianes”.
Raúl Chapado, CEO de València 2027, ha comentat que “és una oportunitat única que els atletes espanyols puguen competir a casa i davant la seua afició”. Per la seua part Luis Cervera, Director General d’Esports de la Generalitat Valenciana, ha confessat que “València organitze este esdeveniment és part d’un projecte de ciutat però també és un projecte per a tota la Comunitat Valenciana i, per a Espanya, part d’un projecte de país”.
Amb este acte arranca un any apassionant per a València i tot l’atletisme espanyol.
