Notícies

La VLC Boat Show genera un volum de negoci superior a 1,3 milions d’euros

 • ,

El saló nàutic “València BOAT SHOW”, celebrat el passat mes d’abril en la Marina Reial Joan Carles I, va reunir a uns 40.000 visitants (el 74,5% eren residents de la ciutat, el 17,2% turistes nacionals i el 7,8% internacionals).

El gasto mitjà realitzat pels turistes va ser d11 1.200 euros (en allotjament, alimentació, botigues, oci i turisme i transport local), mentres que el gasto mitjà dels expositors (unes 60 empreses vinculades al sector nàutic) va ser d’uns 1.500 euros.

Pel que fa al volum de negoci generat, este s’ha xifrat en 1.381.680 euros, mentres que el gasto d’organització ha sigut de 109.806 euros. Amb el que es desprén que per cada euro invertit el retorn econòmic ha sigut de 12,58 euros.

Boat Show 2013

Boat Show 2013

Després de facilitar estes xifres, presents en l’estudi sobre l’impacte econòmic de la “València BOAT SHOW” elaborat per la Universitat de València, el Regidor Delegat d’Esports, Cristóbal Grau, ha assegurat que la celebració d’este saló nàutic ha respost a les expectatives creades per tots els agents que van participar en la seua organització així com a les necessitats del sector nàutic.

El Regidor d’Esports ha presentat este informe en el Complex Esportiu Cultural “La Petxina”, acompanyat pel degà de la Facultat d’Esports de la Universitat de València, Vicente Añó, el director general del Consorci València 2007, Pablo Landecho, i el president de la Unió d’Empreses Nàutiques, Jorge de Haro.

En la seua intervenció Cristóbal Grau ha recordat que esta cita, la pròxima edició de la qual se celebrarà del 17 al 21 d’abril del 2014, a més d’oferir les novetats del sector nàutic i del seu caràcter firal, oferix la possibilitat de participar en activitats lúdiques de caràcter gratuït i familiar per a promocionar i generar afició entre els que no practiquen esports nàutics, que, segons les xifres de l’estudi hui presentat, representa el perfil del 66% dels visitants.

Així mateix, ha explicat que el saló, organitzat per la Unió d’Empreses Nàutiques (UEN), amb la col·laboració de l’Ajuntament de València i de la Marina Reial Joan Carles I, “és un projecte amb moltes possibilitats, que a més d’impulsar un sector econòmic consolida a València com una ciutat de referència en l’àmbit nàutic”.
De fet, ha explicat, s’emmarca en les accions previstes en el Pla Estratègic de l’Esport de la ciutat de València realitzat en 2011 a fi d’analitzar la situació actual de la pràctica d’activitat física en la ciutat i proposar línies d’actuació per a impulsar el sector nàutic en l’entorn de la Marina Reial; i del Pla Estratègic del Sector Nàutic elaborat a fi de popularitzar els esports associats al mar i potenciar el sector.
Com a responsable de l’estudi sobre l’impacte econòmic de “VLC Boat Show”, Vicente Añó ha explicat que per a elaborar este document ha comptat amb la informació dels organitzadors, del públic i dels expositors; i ha assegurat “que la valoració segons els tres col·lectius consultats ha sigut molt satisfactòria”.

Vicente Añó, Cristóbal Grau, Pablo Landecho y Jorge de Haro en la presentación

Vicente Añó, Cristóbal Grau, Pablo Landecho y Jorge de Haro en la presentación

Per la seua banda, el director general del Consorci València 2007, Pablo Landecho, ha agraït l’esforç realitzat per tots els que han contribuït en la consecució d’un doble èxit que ha sigut una gran assistència de públic i un important volum de negoci.

Pablo Landecho, que ha aprofitat l’ocasió per a recordar les diferents activitats que es donaran cita en la Marina Reial durant els pròxims mesos, ha destacat que este tipus d’esdeveniments encaixa en la filosofia d’este recinte que compta “amb un ambiciós pla d’usos, propi d’un barri més de la ciutat, d’un consolidat port esportiu i de referència mundial (base de l’equip paralímpic de vela) i d’un nucli de negoci del sector nàutic”

Finalment, el president de la Unió d’Empreses Nàutiques, Jorge de Haro, qui ha recordat que este saló es va gestar amb eixa vocació i amb l’objectiu de convertir-se en cita obligatòria del món esportiu, ha destacat que l’èxit de la primera edició és un exemple del bon resultat que dóna la col·laboració publicoprivada”. D’esta manera, ha agraït “l’afecte i l’esforç de tots els agents implicats per al desenrotllament del sector, quelcom que no es pot comptabilitzar en termes econòmics”.

Documents

Boat Show – Desestractat de l’estudi.

Boat Show – Estudi complet de l’impacte econòmic